reklama

Prenájom domu v Thajsku - Chanthaburi

Po mesiaci strávenom na ostrove Koh Chang som sa rozhodol nájsť si pokojné bývanie na pevnine, konkrétne v meste Chanthaburi. Nečakal som, že to bude jednoduchá úloha, pretože v súčasnosti mám len turistické víza, ktorých platnosť mi v Júli vyprší. 3 dni pred tým než som opustil ostrov Koh Chang, som sa vydal na prieskum mesta Chanthaburi a nehnuteľností, o ktorom som napísal aj blog. Napriamo sa mi nehnuteľnosť na prenájom nájsť nepodarilo, preto som využil služieb miestnych realitných kancelárii...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)


Obývačka "modrého domu"

Čo je zaujímavé, väčšina realitných kancelárii zíva prázdnotou - takmer žiadne nehnuteľnosti ani na predaj ani na prenájom. V meste Chanthaburi sa mi podarilo nájsť len pár inzerátov na internete, a to iba na ddproperty.com. Nakoľko aj kamarát z Koh Changu - Pavel a jeho žena Thanaphon hľadajú v dohľadnej dobe tiež niečo v oblasti Khlung / Chanthaburi na prenájom, vyhradili sme si jeden deň na obehnutie zopár nehnuteľností v Chanthaburi.Prvú nehnuteľnosť - rodinný dom v rádovej zástavbe, sme zamietli z prvého pohľadu. Dom bol naozaj úžasne nafotený, obytná plocha cez 120 m2 za cenu iba 6 000 bahtov / mesiac (asi 135 EUR). Realita však zodpovedala lákavej cene za zariadený dom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prešli sme takto niekoľko nehnuteľností s tým, že tú podľa mňa najzaujímavejšiu som si nechával nakoniec. Zhruba o pol piatej večer sme sa dohodli s majiteľom nehnuteľnosti, že ho počkáme pri obchode hypermarkete tesco-lotus. Dom sa nachádza v obytnej štvrti MUANG, asi 5 kilometrov od centra Chantaburi. Paradox je, že dom o ktorý som mal najväčší záujem, sa nachádza len 100m od luxusnej vily za 20tis bahtov / mesiac, ktorú som nafotil v predošlom blog príspevku. Pohľad z obývačky na spálne

Priznám sa, že keď sme pri modrom dome zaparkovali, bol som trošku sklamaný z toho čo som videl, pretože za 11tis bahtov mesačne som očakával trošku viac. S nevôľou sme si išli prezrieť interiér a tu sa začali moje pocity trošku miešať. Z vonku a pri vstupe do prvej miestnosti - obývačky by človek nepovedal, že dom má viac ako 100m2 obývacej plochy. Z relatívne veľkej obývačky sa vchádza do ďalších 4 miestností - do dvoch takmer identických spální (zariadené komplet nábytkom vrátane obrovskej manželskej postele s kvalitným matracom a vlastnou klimatizáciou). Ku každej spálni je navyše prístupná aj vlastná kúpeľňa s toaletou. Z obývačky sa ďalej prechádza do krásnej presklenej pracovne o veľkosti asi 16m2. Prechod do pracovne a kuchyne

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nakoniec sú tu veľké rolovacie dvere s prechodom do veľkej kuchyne. Čo je zaujímavé, tak aj kuchyňa má vlastnú toaletu so sprchou.

Dlhšie som tejto logike nedokázal pochopiť, no potom mi došlo, že pokiaľ sa v dome nachádza viac ľudí, tak každý bude chcieť mať vlastné súkromie, tz. pre tých ktorý okupujú spálne je tu ich vlastné WC so sprchou a pre tých, ktorí okupujú obývačku je tu ich vlastná WC so sprchou v kuchyni :-). Z kuchyne vedú ešte 1x dvere, a to na malú terasu za domom, prípadne prechod do krytého prístrešku vedľa domu. Kuchyňa

Pozitíva tohto domu som si pri prehliadke neuvedomoval. Pozitíva akými sú umiestnenie domu (len 10 minút motorkou od centra mesta), umiestnenie v pokojnej vilovej štvrti, v okolí 150m od domu je Steak House, reštaurácia s thajským jedlom, servis pre motocykle. Do 500m po hlavnej ceste je tu ďalej práčovňa, 2 večierky, obchod s elektronikou, papiernictvo... Nechýbalo veľa a dom by som bol z blbých dôvodov odmietol - chýbala mi tu chladnička, práčka, sporák (je tu len diera v linke - príprava pre varnú dosku).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalej ma odrádzalo, že podmienkou získania domu do nájmu je podpísať minimálne polročný kontrakt, zložiť kauciu vo výške 20tis bahtov + zaplatiť dopredu 22tis bahtov za 2 posledné mesiace nájmu + 11tis bahtov za prvý mesiac nájmu, čo je dokopy 53tis bahtov (asi 1200 EUR). Jednak sa mi tieto podmienky nepáčili preto, že som nemal pri sebe potrebnú hotovosť (dokopy len 12tis bahtov) a bankomaty v Thajsku spravidla nepustia naraz viac ako 20tis bahtov naraz (navyše som mal nastavený limit na kartách na max 500 EUR / deň a poplatok za výber z bankomatu je od 150-180 bahtov). Detail spálne

Po zjednávaní sa mi podarilo za pomoci Pavla a Thanaphon dohodnúť na 5-mesačnom kontrakte s možnosťou predĺženia po skončení s tým, že sa bude skladať len kaucia vo výške 20tis Bahtov a priebežne platiť nájom, teda 11tis bahtov mesačne + samozrejme spotrebované energie (asi 2-4tis bahtov). Pri spisovaní zmluvy som však stále váhal - zobrať? Nezobrať? Nechcel som si urobiť hanbu, bol som si vybrať peniaze a trošku s nevôľou som nájomnú zmluvu podpísal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Že som vôbec nájom dostal môžem považovať za šťastie, že so mnou boli kamaráti, pretože majiteľ domu požadoval aj zaručenie sa thajského občana za mňa, za čo ďakujem Pavlovej manželke, že sa za mňa zaručila. Odovzdal som podpísanú kópiu pasu, Thanaphon odovzdala podpísanú kópiu občianskeho preukazu ako záruku za mňa a zložil som 31tis bahtov.

Na druhý deň ráno, keď som si dal všetky fakty dohromady, som pochopil, že zobrať tento dom do nájmu bol správny krok. 11tis bahtov + povedzme 4000 bahtov za energie, to je 15 000 bahtov mesačne, čo je v prepočte na EUR asi 340 EUR. Kde na Slovensku by som našiel 160 m2 veľký nábytkom zariadený dom so 400m2 vlastným pozemkom vo vilovej štvrti za 340 EUR aj s energiami? Veď toto som platil v Žiline na Hlinách za 2-izbový nezariadený byt po rekonštrukcii bez balkóna s veľkosťou 52 m2!

Navyše, ani to že nebol dom vybavený spotrebičmi a bielizňou sa nakoniec ukázalo, že nie je až taký problém! Nová veľká chladnička s mraziakom SAMSUNG - 5500 bahtov ( 124 EUR), nová 24" LED TV FHD samsung 5200 bahtov (117 EUR), sada posteľného prádla (4x návlek na vankúše, 1x na matrac) s kvalitnou anti-alergickou prikrývkou a vankúšom za 1990 bahtov (45 EUR). Na Slovensku som kupoval do bytu malú chladničku s mraziakom nejakej pochybnej značky v akcii za 250 EUR!

Dnes po 10 dňoch bývania neľutujem, že som si tento dom do nájmu zobral, práve naopak, moja spokojnosť dosiahla maximálnej úrovne! :-)

Martin Macák

Martin Macák

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Od februára žijem v Thajsku. Momentálne som zakotvil v prekrásnom meste Chanthaburi, len kúsok od ešte krajšieho ostrova Koh Chang :-). Viac o mojom živote v Thajsku na www.thajskyzivot.com . Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu