Telefonické ponuky, ktoré sa (ne)odmietajú

Autor: Martin Macák | 4.4.2013 o 23:50 | Karma článku: 3,14 | Prečítané:  1048x

Uspieť v akomkoľvek obchode postavenom na sieťovom marketingu / priamom predaji je naozaj výzva. Nesie to so sebou potrebu drastickej zmeny životného štýlu a dokonale pochopiť obchodný model a produkt, ktorý sa človek snaží ponúknuť ďalej. Podnikáte, rozbiehate podnikanie a aj Vám sa ozývajú doposiaľ neznámi zvestovatelia životných príležitostí? Tak prečo to nevyužiť?!

Aj Vám sa už niekedy stalo, že Vám niekto neznámy zavolal a oslovil Vás s tým, že má pre Vás najsamlepšiu fantastickú príležitosť, vďaka ktorej môžete zarobiť nespočetné množstvo peňazí a zmeniť svoj život v základoch? Ak áno, čo Vás ako prvé napadne? Niekedy som rozumel automatickej reakcii ľudí "Nie, nemám záujem", ba dokonca som obdivoval tých, čo bez pardonu dokázali položiť telefón.

S odstupom času a zopár skúsenosťami sa na to teraz pozerám inak - zatiaľ čo mi niekto po telefóne "mení život", pokladám si prostú otázku - prečo by som sa s týmto človekom vlastne nemal stretnúť? Keď si zanalyzujem dôvod, prečo mi niekto cudzí zavolal a snažil sa ma osloviť na super príležitosť / produkt / službu / obchod, vychádzajú mi 3 alternatívy:

1. ALTERNATÍVA:

Ak v telefonáte človek nie je sám sebou (roztrasený hlas, zakoktávanie sa...), používa naučené formulácie od svojich sponzorov, z kníh o telefonovaní A ZÁROVEŇ bol natoľko statočný, aby vytočil cudzie telefónne číslo a oslovil niekoho na spoluprácu, tak je to pre mňa človek zaujímavý, pretože:

- 90% ľudí má problém s telefonovaním, bojí sa zdvihnúť telefón a niekoho na niečo osloviť a niečo ponúknuť. Ak bol tento človek ochotný ísť do kníhkupectva a kúpiť si knihu Techniky úspešného telefonovania od Stephana Schiffmana, prečítal si ju a snažil sa pochopiť, čo tým chcel autor povedať, potom opäť urobil to, čo 85-90% ľudí nie je ochotných urobiť.

- používa naučené formulácie, tz. že je to niekto, kto sa hľadá, kto nie je presvedčený o tom, čo robí a vynakladá snahu uspieť presne podľa manipulácie svojho sponzora. Takýto človek môže byť pre Vás / Vaše podnikanie prínos, pretože neviete, nakoľko schopný je jeho sponzor, jeho firma a aká silná je potreba tohto človeka presadiť sa / nevzdávať sa.

V tejto alternatíve mi vychádza, že s človekom sa rád stretnem, vypočujem si ho, zanalyzujem, nakoľko sa v tom, čo mi ponúka, naozaj vidí a nakoľko to, čo mi rozpráva, je naozaj jeho vízia, a nie výsledok manipulácie jeho sponzora. Ak zistím, že tento človek nevie, o čom rozpráva a slúži iba ako nástroj niekoho demagógie, ponúknem mu spoluprácu (70% prípadov), v opačnom prípade mu pogratulujem k správnej voľbe a zaželám veľa šťastia (ani v tomto prípade sa nejedná o zahodený kontakt do budúcnosti :-) )

2. ALTERNATÍVA

V telefonáte je človek sám sebou, je sebaistý, neponúka do telefónu ani produkt ani systém (maximálne opíše oblasť, ktorej sa venuje), je kreatívny a dodržiava zásady toho, na čo má telefónny rozhovor slúžiť - na dohodnutie osobného stretnutia, tak opäť je pre mňa tento človek zaujímavým pretože:

Sebaistý a egoistický (nie arogantný) ľudia spravidla poznajú svoju cenu na trhu, vedia, čo si môžu dovoliť a vo veľa prípadoch už zažili v obchode, ktorý ponúkajú, nejakú formu úspechu. Z tohto bodu môže byť stretnutie zaujímavé hneď z niekoľkých strán - od tohto človeka sa môžem niečo nové dozvedieť, naučiť, spoznať a zistiť, či existuje priestor na spoločnú spoluprácu, prípadne použiť kontakt neskôr.

Aj v tejto alternatíve sa s človekom rád stretnem a to aj s tým, že od tohto stretnutia sa len vo veľmi málo prípadoch dá očakávať zvrat, ktorý je viacej pravdepodobný v alternatíve 1 - že s kontaktu sa stane ihneď Váš spolupracovník. Môže sa však jednať o veľmi dobrý kontakt do budúcnosti.

3. ALTERNATÍVA

V telefonáte sa ozve operátor CALL CENTRA / asistentka manažéra / riaditeľa / majiteľa, ktorý sprostredkovane ponúka produkt / službu / obchod. V tomto prípade je telefonát jednoduchý - ak existuje možnosť dojednať si stretnutie priamo s majiteľom / manažérom / riaditeľom, ktorý daný produkt / službu / príležitosť ponúka, tak sa s touto osobou rád stretnem. Dôvod je jednoduchý - fandím kreativite, delegovanie "špinavej práce" na niekoho iného, zaplatiť mu hodinovú mzdu a prepočítať si, že sa mu to v danej službe / produkte / obchode oplatí, chce viac ako prečítať si múdre knižky, o to viac, ak im tento systém naozaj funguje :-).

----

Existuje však ešte aj iný typ oslovenia, ktorý však naďalej v zásade odmietam a verejne kritizujem, a to je absolútne neosobná forma oslovenia na neuveriteľnú životnú príležitosť, napr. formou e-mail a SMS. Dôvodov, prečo takéto "príležitosti" ignorujem, je viacero, jedným z hlavných je, že sa jedná o stratu času, pretože až 99% takýchto kontaktov sú maximálne nepoužiteľné z akéhokoľvek hľadiska spolupráce.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KULTÚRA

Pixar nikdy nedobehneme, ale máme iné prednosti, hovorí autorka Lichožrútov

Drž sa ľudí, ale drž sa od nich ďalej! Pravidlo jeden pre ponožkožrúta.

ŠPORT

Predviedol sólo od polovice ihriska. Weiss strelil v Katare krásny gól

Slovenský reprezentant strelil svoj desiaty gól v prebiehajúcej sezóne a patrí k najlepším kanonierom súťaže.

KOMENTÁRE

Ktorý Boh mohol toto dopustiť? (Píše Michal Havran)

Súčasná politická teológia opustila aristokratické predstavy o politickom mesiášovi.


Už ste čítali?